linneaahti

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Frågor - Del två

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 20:42

1: När började du blogga?
- När jag var 8-9 år gammal.

2: Nör fick du din första telefon?
- När jag var 6-7 år gammal.

3: Hur länge har du varit telefon intresserad?
- Sen jag var 5 år gammal.

4: Vad fick dig att ens tänka tanken på att skapa en egen blogg?
- Genom andra bloggare, Nellie Berntsson fick mig att tänka på att ha en egen blogg. Gulligt värre.

5: Hur länge har du och din pojkvän varit ihop?
- Snart 10 månader! :)

6: Hur länge har du bloggat nu?
- Snart 6-7 år. Tiden går fort.

7: Vad hände med din farfar?
- Han hade problem med lunginflammation som han fick varje vinter, gång på gång. Och vintern 2005 så klarade hans hjärta inte av det mer. Min ängel.

8: Vilket var ditt första djur?
- Ett marsvin som hette Pricken, avled år 2011. Vila i frid älskling!

9: Beskriv dina föräldrar med tre ord var?
- Mamma, pratglad & stark och omtänksam. Pappa, hjälpsam & trevlig och bäst.

10: Om du hade stött på en gammal dam som hade fallit ihop mitt på gatan bredvid dig, skrikigt av smärta, vad hade du gjort då?
- Jag hade ringt ambulansen, och försökt prata damen. Få reda på vad det är som orsakar smärtan och varför hon bara föll ihop. Varit väldigt medlidande.

11: Hade du kunnat tänka dig att jobba på ett ålderdomshem?
- Ja absolut! :)
Jag älskar äldre människor. Dem gör mig så glad och lycklig.

12: Hur många barn vill du ha i framtiden? Önskar du helst en flicka eller pojke? Varför?
- Jag vill isåfall ha 1 barn, inte fler.
Helst en flicka faktiskt.
För att jag kommer mer överens med små flickor än små pojkar. ^^

13: Var tror du att du står om du exakt tio år idag? Berätta lite.
- Om tio år är jag 25 år.
Jag ser mig själv jobba som en journalist, med en stadig bra ekonomi. Bo i en fin fräsch lägenhet med min pojkvän. Vara lycklig och ha ett kärleksfullt liv med min älskling.

14: Om du hade fått ett samtal en dag från polisen, att din mamma hade gått bort precis. Hur hade du reagerat då? Berätta lite!
- Fy vad hemskt. Jag hade brutits på mitten. :(
Jag hade velat ha reda på orsaken till varför hon avlidit, hade brutit ihop!
Ordnat en fin begravning åt henne.

15: Festar du? Dricker du alkohol? Knarkar du? Röker du?
- Nej, jag festar inte. Dricker inte alkohol heller. Knarkar gör jag absolut inte, usch. Och röker gör jag inte det heller! :)

16: Om du hade träffat Nellie Berntsson, haft en fika med henne och en heldag med henne. Hur hade du varit efteråt då?
- Åh silken dröm..;)
Hade varit lika skinande som en sol!
Lycklig.

17: Beskriv dig själv med fem ord!
- Snäll
Omtänksam
Hjälpsam
Matglad
Känslig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Ahti - 7 november 2013 13:46

Vill hitta en bloggportal med bra möjligheter, funktioner och tillgängligheter via mobil bloggning. Vet ni någon så kommentera! Blogg.se Devote.se Nattstad.se Wordpress.c
om Bloggo.se Bloggplatsen.se Har jag redan testat! ...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 21:31

Nellie är äntligen framme i staden Stockholm efter flera timmar i en varm bil. Hon luktar in Stockholms glada dagar, slår till med ett brett leende och bara njuter av Stockholm. Hon vänder sig om kvickt och tittar efter vad hennes föräldrar gör, ...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 21:08


Jag vaknar till i ett ryck av att alarmklockan ringer. Öppnar långsamt ögonlocken, kollar på tiden, gäspar stort och känner den tunga tröttheten bara bli tyngre. Jag går upp ur sängen, stänger av väckarklockan, bäddar sängen och hoppar in i dusch...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 19:11

För varje fråga , ett äkta svar! 1. Vad är ditt riktiga namn? - Linnea Maria Ahti! 2. Hur gammal är du? - Jag är femton år gammal! 3. Vilket datum fyller du år? - Jag fyller år 2 Juni! 4. Vem ringde du senast? - Min mamma, tror jag! ...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 15:16

Dukar av bordet av all mat som nu är uppätit. Det var det godaste jag ätit på väldigt länge, har fortfarande de ljuvliga smakerna i munnen. Men mät är jag och känner mig helt fullproppad med massa mat. Mamma står där fint i sitt fina disk förklä...

Presentation


Linnea Maria Ahti
15 år gammal
Bor i Malmö
Teknik intresserad
iPhone nörd

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translator


Ovido - Quiz & Flashcards