linneaahti

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Del 2

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 21:31

Nellie är äntligen framme i staden Stockholm efter flera timmar i en varm bil.
Hon luktar in Stockholms glada dagar, slår till med ett brett leende och bara njuter av Stockholm.
Hon vänder sig om kvickt och tittar efter vad hennes föräldrar gör, dem tar väldigt lång tid på sig.
Antonio vinkar på Nellie och ber henne att komma dit.

- Ja, vad är det?, frågar Nellie nervöst.
- Bilen är sönder, vi måste ringa en bärgningsbil och fixa en som kan laga bilen. Det tar minst fyra timmar tills allt är klart!, svarar Antonio oroligt.
- Men så typiskt! Varför ska detta alltid hända när vi ska iväg på viktiga ärenden?, svarar Nellie irriterat.
- Gumman, lugna ner dig. Jag har ringt Viktor och han är i närheten redan så han är på väg. Han kommer hänga med dig hela dagen istället, säger Josephine stolt.
- Jag är lugn? Tack mamma!, svarar Nellie med ett fniss.
- Men vi sticker invägning gumman, Bobby och hans polare ska hjälpa till, säger Josephine.
- Ja vi ses senare!, säger Nellie med ett leende.

Hon ser sin familj försvinna bakom hörnet, medan massvis av människor passerar gatorna åt alla håll.
Många ska till jobbet, många ska till skolan och vissa har ärenden att ta hand om. Det ger en mysig känsla, tycker hon.
Nellie går och sätter sig på en fin sten bänk som är dekorerad med fina mönster. Lutar sig tillbaka, andas in luften och njuter av värmen.
Tänker på så lyckligt lottad hon är, silken fin familj hon har och alla kontakter inom blogg världen.

- Njuter du Nellie?, säger Viktor och skrattar högt.
- Men hej, så kul att äntligen ses igen. Det är sommar, klart jag njuter, svarar Nellie och skrattar till hon också.
- Hur mår du?, frågor Viktor.
- Jag mår fantastiskt, hur mår du då?, svarar Nellie glatt.
- Jo, det funkar för mig också. Inget att klaga på direkt, säger Viktor snabbt.
- Ska vi börja gå mot torget?, frågar Nellie.
- Ja absolut! Oj, tiden går fort. Du ska ha din intervju om fem minuter, säger Viktor hastigt och tar tag i Nellie kvickt.
- Oj, ja vi får skynda oss. Vill inte komma försent!, svarar Nellie strängt och springer efter.

Direkt när man stiger in i torgets mittpunkt kan man känna lukten av allt fik, känna stämningen av alla människor och bara känna den friska luften.
Nellie har på sig snygga jeans från madlady, en vit vanlig tröja med fina former och sina snygga boots.
Tar upp sin telefon och skriver ett snabbt inlägg på sin blogg,
"Hej kära läsare! Nu ska jag på en intervju med en spännande tidning. Intressant..", och lägger ner den kvickt igen.
Tittar omkring för att försöka få syn på tidnings reportern. Men hon syns inte till än.

- Viktor, ser du reportern?, frågar Nellie oroligt.
- Nej, jag ser inte något spyr av henne någonstans, svarar Viktor nervöst.

Nellie känner hennes telefon ringa, hon plockar upp den snabbt och ser att det är ... som ringer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Ahti - 7 november 2013 13:46

Vill hitta en bloggportal med bra möjligheter, funktioner och tillgängligheter via mobil bloggning. Vet ni någon så kommentera! Blogg.se Devote.se Nattstad.se Wordpress.c
om Bloggo.se Bloggplatsen.se Har jag redan testat! ...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 21:08


Jag vaknar till i ett ryck av att alarmklockan ringer. Öppnar långsamt ögonlocken, kollar på tiden, gäspar stort och känner den tunga tröttheten bara bli tyngre. Jag går upp ur sängen, stänger av väckarklockan, bäddar sängen och hoppar in i dusch...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 20:42


1: När började du blogga? - När jag var 8-9 år gammal. 2: Nör fick du din första telefon? - När jag var 6-7 år gammal. 3: Hur länge har du varit telefon intresserad? - Sen jag var 5 år gammal. 4: Vad fick dig att ens tänka tanken på att...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 19:11

För varje fråga , ett äkta svar! 1. Vad är ditt riktiga namn? - Linnea Maria Ahti! 2. Hur gammal är du? - Jag är femton år gammal! 3. Vilket datum fyller du år? - Jag fyller år 2 Juni! 4. Vem ringde du senast? - Min mamma, tror jag! ...

Av Linnea Ahti - 6 november 2013 15:16

Dukar av bordet av all mat som nu är uppätit. Det var det godaste jag ätit på väldigt länge, har fortfarande de ljuvliga smakerna i munnen. Men mät är jag och känner mig helt fullproppad med massa mat. Mamma står där fint i sitt fina disk förklä...

Presentation


Linnea Maria Ahti
15 år gammal
Bor i Malmö
Teknik intresserad
iPhone nörd

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translator


Ovido - Quiz & Flashcards